Ahad, 12 Februari 2012





KAU ADALAH PENAWAR DI KALA DUKA KU








Wahai anak-anak ku,
Ingatlah esan ibu mu,
Bukan senang untuk menjalani kehidupan tanpa mu,
Aku sanggup buat apa sahaja demi mu sayang,
Aku tahu apa yang kalian inginkan,
Kamu mahukan sebuah keluarga yang bahagia,
Tapi apakan daya,
Aku tidak dapat melawan takdirNYA,
Aku hanya bisa memberikan mu sedikit kebahagiaan,
Walaupun tidak sepenuhnya,,,
Akan ku cuba untuk membuat mu,
Gembira tanpa secalit kedukaan.......


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,,,
Lindungilah mereka ini di mana mereka berada,,
Andainya nyawaku melayang sebelum waktunya,,
Ku pinta kepada mu,,,
Lindungilah hati-hati mereka dari segala maksiat,,
Aku tidak mahu mereka seperti remaja sekarang,,
Yang di mana adab dan adat sudah dilupai..


Allahuakbar,,
Berikanlah mereka hidayah Nur dariMu,,
agar mereka tahu siapa itu ALLAH,,
Agar mereka tahu apa itu ISLAM,,
Agar mereka tahu HUKUM HAKAM dunia ini.....




Di akhir kata ku ini,,,
Dengan linangan aimata seoang ibu,,,
Ku akui ku bersedih kerana aku tidak mampu,
Tidak mampu untuk menjaga amanat mu ini YA ALLAH,
Amanat yang paling berharga bagi seorang ibu,,,
Tetapkanlah iman ku Ya Allah,,
Moga Engkau perkenankan doa


SEORANG IBU YANG KHILAF...