Selasa, 21 Februari 2012

SUNGGUH AKU RINDU








Sungguh aku rindu….

Saat ini cukup damai,

Kekadang terhembus angin soify,

Menusuk ke tulang temulang,

Sungguh aku kerinduan,
pada keagungan islam yang pernah gemilang,
satu ketika dahulu,
terkenang aku pada seorang insan,
berambut hitam likat menutupi bahu,
berwajah tenang seakan rembulan,
berkulit kemerahan menampakkan kesucian,
bertubuh gagah tanda keberanian,
bersifat zuhud takutkan tuhan,
sentiasa dia mengingatkan keagungan Allah..
yang tiada tandingannya,
bermatian dalam jihad,
lekang tidak ingatannya pada yang esa,
petunjuk jalan akhir zaman,
kekasihn tuhan semesta alam,

namun,
kesuciannya disalah ertikan,
sentiasa dihina, dicaci, dan disingkir,
malah cuba ditamatkan riwayatnya,
namaun tautan rabitah diyakini,
digagahi kakinya bertapak dibumi anbiya’,
menyebarkan ad-deen yang sempurna,
walau berkocak darah dalam sepatu,
menahan kesakitan yang terzahir,
mengharungi ribuan peperanagan,
melalui pelbagai rintangan, cubaan, onak dan duri,
demi membawa islam yang satu,
teguh melangkah diiringi teman,
berganding bahu disaat gentir,
bersatu padu setiap waktu,
sentiasa Allah pergantungan yang satu,

Akhirnya,
Bersinar ad-deenul islam,
Menguasai ¾ muka bumi,
Diterangi nur rahmat yang Esa,

Sungguh dia…
Aku rindui..
Kerana dia, berkesempatan kita kini,
Mengecap 2 nikmat ilahi,
Iman dan islam disanjung menggunung,

Ayuh kita menadah tangan,
mohon keampunan beserta tangisan,
kerna kealpaan sentiasa bertandang,
bersyukurlah kita masih dalam naungan,
kasih saying pencipta…
syukur pada segalanya…

sungguh aku rindu,
padanya yang tidak pernah ku temui,
itulah ‘Muhammad’ kekasih ilahi….

Tiada ulasan: