Jumaat, 17 Februari 2012

RINTIHAN KU,,HANYA KEPADA MU KU BERSERAH




Tuhan,
hari ini kulihat segalanya lebih terang
ataukah hanya dalam penglihatanku saja
kumohon petunjuk dariMu
turunkanlah pertanda
atau memang sudah

.
Tuhan,
aku tak kuasa melawan kehendakMu
ataukah hanya kesalahpahaman belaka
kumohon Engkau teguhkan
kukuhkan lakuku atau
haruskah usai

.

Tuhan,
Aku tak berhasrat lagi meminta padaMu
sesuatu yang bukan hakku
maka lenyapkan segala inginku
buatlah aku melupa akan nafsuku

.
Tuhan,
biarlah kini semua menjadi apa yang Kau mau
dan bukan lagi apa yang ku mahu
sebab sembilu menusuk hati
pilu bila kumasih degil
dan bukan berserah
padaMu

.
Tuhan,
sibukkan diriku dengan amal dan wajibku
jauhkan dari fitnah dan goda dunia
lindungi hatiku dengan kasihMu
sehingga tak lagi kuingin miliki Cinta yang lain
kecuali CintaMu

.
Tuhan,
luaskan hatiku selapang langitMu
panjangkan sabarku serupa lautMu
hingga tak lagi kuberharap
apa yang tak akan Kau berikan
padaku

.

Tuhan,
izinkan aku bahagia dengan hidupku
biarkan aku bekerja untuk cintaMu
jika ini yang harus kutebus
untuk meraih surgaMu
biarkan aku

.

Tuhan,
tutup mataku bila tak lagi melihat padaMu
bungkam mulutku bila tak lagi berzikir padaMu
pekakkan telingaku kecuali hanya pada panggilanMu
ikat hati dan batinku buanglah bila ia tak lagi mencintaiMU

.

Tuhan,

Jangan biarkan aku mencintai sesuatu dan mencintai seseorang
melebihi cintaku padaMu ya Allah
selamatkan aku dari dosaku
yang menduakanMu.

Tiada ulasan: